سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ ققنوس

صفرهایم کو؟

    نظر

از شنیده ها این طور بر می آید که قرار است که سه صفر از پول کشور کسر گردد. اینکه نام این واحد جدید چه خواهد بود هنوز معلوم نیست و در اینجا برای خالی نبودن عریضه فرض میکنیم که سه حرف انتهای نام پول کشور نیز حذف شود . در این صورت با یک محاسبه ساده خواهیم داشت:


10000Rials = 1$

10rRi = 1$

 

البته بنده فکر میکنم حالا که ما داریم صفرها را کم میکنیم و زحمت میکشیم، کار را یکسره کنیم و یک دفعه 6 تا صفر از واحد پولی کشور کم کنیم که در این صورت خواهیم داشت:

10000Rials = 1$

0.01New currency =1$

که معنایش این است که هر واحد پول جدید معادل صد دلار خواهد شد و به این ترتیب ملت ما در عرض یک شب بسیار ثروت مند خواهد شد و دیگر در کشور ما فقیری باقی نخواهد ماند.



البته بعضی از ناآگاهان اقتصادی که حتی چنین محاسبات ساده ای را درک نمیکنند، با هر گونه دست زدن به صفرهای پول ملی مخالفند. اگرچه امروزه به مدد اعترافات شفاف دستگیرشدگان در کشور ما دست این به اصطلاح کارشناسان که هیچکدامشان هم از آکسفورد مدرک نگرفته اند رو شده است، اما از آنجا که فعلا صلاح در آرام سازی فضا و مشارکت حداکثری است، میتوان پیشنهاد دیگری ارائه داد.


طبق نظر بعضی دیگر از کارشناسان میتوان به جای برداشتن صفر از پول ملی خود ، صفر به پول کشورهای دیگر به خصوص دلار اضافه کرد. این دوستان میگویند با توجه به اعترافات اخیر و کشف منافذی که با استفاده از آن منافقان آب در آسیاب دشمن میریخته اند میتوان صفر به آسیاب دشمن ریخت و به این ترتیب دشمن تا بیاید بفهمد که چه شده است کار از کار گذشته است و کلی صفر به پولش اضافه شده است.